|
Her gün mutlaka
bir
bardak süt
içmeliyiz!
Kalsiyum
ve protein bakımından zengin olan sütün kemikleri geliştiridiği gibi
kanseri önlerken bağışıklığı arttırdığı saptandı.
Bilimadamları yaptığı araştırmada sütün faydalarının
bilindiğinden daha fazla olduğunu ortaya çıkarttı.
Daha çok süt ve süt ürünlerinde bulunan Konjuge Linoleik
Asit’in (KLA), kanseri önlediği, yağ depolarında ve kan
şekeri düzeyinde azalma sağladığı ve bağışıklığı artırdığı
saptandı. KLA’nın kanseri önlediği, yağ depolarında ve
kan
.
şekeri düzeyinde azalma sağladığı ve bağışıklığı artırdığının hayvan
çalışmaları ile ortaya konduğunu kaydeden Erciyes Üniversitesi (EÜ) Atatürk
Sağlık Yüksekokulu Beslenme ve Diyetetik Bölümü Başkanı Doç. Dr. Neriman
İnanç, “KLA verdiğimiz 12 kadının vücut ağırlığı

.aa
beden kitle indeksi, bel ve kalça çevresi ölçümlerinde azalma sağlanmıştır,
ancak vücut yağ ve kas oranları değişmemiştir. Ayrıca serum trigliserid,
kolesterol vekötü kolesterol olarak bilinen LDL ve VLDL düzeyleri düşmüş,
iyi kolesterol olarak bilinen HDL düzeyinde etkili olmamıştır. Bel ve kalça
çevresi oranının yüksek olması.
.
‘Abdominal Obezite’nin göstergesi olduğundan koroner kalp hastalıklarına
yakalanma riskinin fazla olduğunun işaretidir. Çalışma sonucunda, KLA’nın
kalp hastalıkları için risk faktörü olarak bilinen bel kalça çevresi
ölçümlerinde azalma sağlamasının bu hastalıklardan korunmada kullanımının
yarar sağlayabileceği düşünülmüştür.”
.
.
KLA’nın “ağırlık kaybettirici ajan” olarak obezlerde ve yüksek risk grubu
olan diyabetik hastalarda kullanıldığını dile getiren İnanç, “Toksik
etkisi ile ilgili çalışmalarda, organlarda histopatolojik hasara ve
hematolojik anormalliklere neden olmamış, ancak bazı durumlarda yüzde 1
verilmesi sonucunda karaciğerde büyüme görülmüştür” diye konuştu. İnanç,
halk arasında kalsiyum kaynağı olarak bilinen süt ve süt ürünlerinin
yapılan çalışmalardan sonra ortaya çıkan faydalarının gözardı edilmemesi
gerektiğine işaret etti. İnanç, KLA’nın mandıra ve sığır işkembelerinde
bulunan bir bakteri tarafından sentezlendiğini söyledi.
kaynak:
ntvmsnbc
.
|